RLC MM FEB-UI

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of ANALISIS PROBABILITAS LAPSE POLIS ASURANSI JIWA DENGAN MEMANFAATKAN DATA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MENGGUNAKAN GENERALIZED LINEAR MODEL

Text

ANALISIS PROBABILITAS LAPSE POLIS ASURANSI JIWA DENGAN MEMANFAATKAN DATA CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT MENGGUNAKAN GENERALIZED LINEAR MODEL

CHANDRAWATI, TRIASTUTI - Personal Name; SUWONDO, ASEP - Personal Name;

Penelitian ini memanfaatkan data Customer Relationship Management berupa data polis dan data nasabah untuk membuat model estimasi probabilitas lapse polis dan membentuk estimasi annualized lapse rate. Dari penelitian yang dilakukan, dihasilkan kesimpulan bahwa terdapat faktor-faktor karakteristik nasabah dan karakteristik polis yang secara signifikan mempengaruhi kecenderungan suatu polis untuk lapse. Model probabilitas lapse yang berhasil dibentuk dengan metode yang digunakan dalam penelitian dapat memberikan pandangan yang lebih komprehensif, karena lapse dapat dipandang sebagai fungsi atas karakter polis dan nasabah yang dimiliki suatu perusahaan asuransi. Dengan memanfaatkan hal ini, perusahaan asuransi dapat memahami karakter polis atau nasabah seperti apa yang memilki risiko lebih besar untuk lapse sehingga perusahaan dapat lebih baik menghadapi risiko lapse dengan mengelola portofolio nasabah dan polis yang dimilikinya.


Availability
300055595559RLC MM (Server RLC)Available
Detail Information
Series Title
Tesis
Statement of Responsibility
Triastuti Chandrawati
Call Number
5559
Publisher
Salemba, Jakarta : Magister Manajemen FEB UI., 2018
Collation
xii, 82 p. : ill. ; 29 cm.
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
650
Content Type
text
Edition
-
Subject(s)
Tesis
Manajemen Aktuaria
Lapse Rate
Individual Life Insurance
Generalized Linear Model
Customer Relationship Management
2022
Specific Detail Info
-
Other version/related

No other version available

File Attachment
  • Please login to see this attachment
Comments

You must be logged in to post a comment

RLC MM FEB-UI
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

RLC MM-FEBUI (Library) occupies the right side of the ground floor of the MM FEB UI Building with a reading room capacity of more than 60 people.
 
The MM-FEB UI library service system is closed (closed access); where the user does not have direct access to the collection shelf. Or in other words, users are not allowed to take their own books from the collection shelf

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject


© 2025 — RLC MM FEB UI

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search