RLC MM FEB-UI

  • Home
  • Information
  • News
  • Help
  • Librarian
  • Member Area
  • Select Language :
    Arabic Bengali Brazilian Portuguese English Espanol German Indonesian Japanese Malay Persian Russian Thai Turkish Urdu

Search by :

ALL Author Subject ISBN/ISSN Advanced Search

Last search:

{{tmpObj[k].text}}
Image of ANALISIS FAKTOR-FAKTOR PENDORONG CUSTOMER ENGAGEMENT SEBAGAI STRATEGI  PEMASARAN LAYANAN BANK SYARIAH DI INDONESIA

Text

ANALISIS FAKTOR-FAKTOR PENDORONG CUSTOMER ENGAGEMENT SEBAGAI STRATEGI PEMASARAN LAYANAN BANK SYARIAH DI INDONESIA

APRIANSYAH, YASIR YULIAS - Personal Name;

Meskipun jumlah UMKM di Indonesia cukup besar, namun kontribusi UMKM terhadap PDB negara relatif rendah. Beberapa kendala yang dihadapi UMKM antara lain akses permodalan, sumber daya manusia, dan fasilitas pendukung. Kendala tersebut juga dihadapi oleh salah satu UMKM di Jakarta yaitu IT’s Buah yang ingin mengembangkan usahanya namun terkendala oleh akses permodalan. Selain itu, kurangnya evaluasi kinerja oleh IT’s Buah khususnya pada aktivitas digital marketing juga menjadi kendala sehingga peningkatan kinerja kurang terencana dengan baik. Studi ini menjelaskan program business coaching kepada IT’s Buah dengan membantu pembuatan proyeksi keuangan dan pengukuran digital marketing. Dengan demikian, IT’s Buah dapat lebih akuntabel dalam mencari pendanaan dan dapat melakukan evaluasi kinerjanya secara kontinyu. Program business coaching ini diharapkan dapat meningkatkan akses permodalan dan meningkatkan produktivitas IT’s Buah. Peningkatan kompetensi UMKM untuk dapat semakin bersaing dan produktif memerlukan dukungan dari berbagai pihak sehingga kendala-kendala yang dihadapi UMKM dapat diatasi.


Availability
300063316331RLC MM (Server RLC)Available
Detail Information
Series Title
Tesis
Statement of Responsibility
Yasir Yulias Apriansyah
Call Number
6331
Publisher
Salemba, Jakarta : Magister Manajemen FEB UI., 2021
Collation
in processus
Language
Indonesia
ISBN/ISSN
-
Classification
650
Content Type
text
Edition
-
Subject(s)
Tesis
Manajemen Pemasaran
2021
Specific Detail Info
-
Other version/related

No other version available

File Attachment
No Data
Comments

You must be logged in to post a comment

RLC MM FEB-UI
  • Information
  • Services
  • Librarian
  • Member Area

About Us

RLC MM-FEBUI (Library) occupies the right side of the ground floor of the MM FEB UI Building with a reading room capacity of more than 60 people.
 
The MM-FEB UI library service system is closed (closed access); where the user does not have direct access to the collection shelf. Or in other words, users are not allowed to take their own books from the collection shelf

Search

start it by typing one or more keywords for title, author or subject


© 2025 — RLC MM FEB UI

Powered by SLiMS
Select the topic you are interested in
  • Computer Science, Information & General Works
  • Philosophy & Psychology
  • Religion
  • Social Sciences
  • Language
  • Pure Science
  • Applied Sciences
  • Art & Recreation
  • Literature
  • History & Geography
Icons made by Freepik from www.flaticon.com
Advanced Search